Πρόσφατα, ζητήθηκε από την καλλιτεχνική ομάδα που ανήκω, να δημιουργήσουμε μία Fashion Editorial φωτογράφιση
με έμπνευση από την δεκαετία του ‘90.
Μετά τις πρώτες αυθόρμητες σκέψεις για το πως μπορεί να γίνει μία επαγγελματική δουλειά ξεκίνησε η έρευνα και
σήμερα θα μοιραστώ μαζί σας τα βήματα για την πρώτη μου επαγγελματική φωτογράφιση.
Στόχος είναι η παρουσίαση δύο look για τις πελάτισσες που μας επισκέπτονται στα κομμωτήρια μας
για μία βραδινή ή και οικογενειακή εμφάνιση.
Πάμε να ταξιδέψουμε παρέα μέχρι το τελικό αποτέλεσμα;
Πριν από αυτό, όμως, πάμε να δούμε πως ξεκινάει η ιδέα της Fashion Editorial φωτογράφισης,
ποιοί είναι οι εμπλεκόμενοι και ποιός ο ρόλος τους.
Για αρχή, λοιπόν, ξεκινάμε με την έμπνευση του hairstylist και του στυλίστα.
Στη συνέχεια, ακολουθεί meeting αυτών, στο οποίο γίνεται ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων
και καταλήγουν στο τελικό concept.
Σε αυτό το σημείο, η ομάδα μεγαλώνει, γιατί για να πετύχει το αποτέλεσμα του concept,
απαραίτητη προϋπόθεση είναι μία ολοκληρωμένη ομάδα ανθρώπων.
Φυσικά, τα άτομα αυτά είναι ο φωτογράφος, η makeup artist και το μοντέλο.
Ποιος, όμως, είναι ο ρόλος του καθενός;
Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε τον ρόλο του hairstylist, του στυλίστα και του φωτογράφου
Hairstylist
Ο ρόλος του κομμωτή σε ένα Fashion Editorial Photoshoot δεν είναι τόσο απλός όσο νομίζετε.
Αρχικά, είναι δεδομένο το γεγονός ότι υπάρχει η απαραίτητη γνώση, εκπαίδευση και εξάσκηση.
Σε οποιοδήποτε, όμως, concept και δεκαετία καταλήξουν για την φωτογράφιση ο κομμωτής πρέπει να κάνει έρευνα,
να διευρύνει τις γνώσεις του και γενικότερα απαιτεί αρκετή δουλειά,
καθώς το hairstyling παίζει σημαντικό ρόλο για το τελικό αποτέλεσμα.
Και εκτός αυτού, πρέπει να μελετήσει τις τάσεις που κυκλοφορούν σήμερα
και να δημιουργήσει ένα hairstyling της εκάστοτε δεκαετίας αλλά πάντα με τα σημερινά δεδομένα.
Σε δεύτερο στάδιο, είναι ο σχεδιασμός και η μελέτη της προσωπολογίας του μοντέλου,
προκειμένου το χτένισμα να ταιριάζει απολύτως στο χρώμα της επιδερμίδας και στο σχήμα του προσώπου.
Πολύ σημαντικό κομμάτι του κομμωτή είναι να διορθώσει την υφή των μαλλιών ώστε το αποτέλεσμα να είναι 100% σωστό
και προσεγμένο.
Και τέλος, είναι βέβαιο πως πρέπει να είναι εκεί καθόλη τη διάρκεια της φωτογράφισης για τυχόν διορθώσεις.
Στυλίστας
Ο ρόλος του στυλίστα σε μία φωτογράφιση Fashion Editorial απαιτεί γνώσεις, εμπειρία και εξάσκηση.
Όπως και ο κομμωτής, έτσι και ο στυλίστας μετά την επιλογή concept πρέπει να κάνει έρευνα,
να ανατρέξει σε πληροφορίες και να διαβάσει περαιτέρω.
Με πιο απλά λόγια, ο στυλίστας αποφασίζει τι θα φορέσει το μοντέλο και πως θα το φορέσει.
Η επιλογή ρούχων, αξεσουάρ και η γενική εικόνα του μοντέλου είναι ευθύνη του ενδυματολόγου
και πριν καταλήξουν στο concept θα πρέπει να αναλογιστεί κατά πόσο υπάρχουν τα κατάλληλα ρούχα στη αγορά.
Επομένως, καλείται να κάνει έρευνα, να αναζητήσει καταστήματα, να συλλέξει τα απαραίτητα
και να τα φέρει ο ίδιος στη φωτογράφιση.
Ο ρόλος του όμως, δεν τελειώνει εκεί. Επειδή, ο στυλίστας είναι υπεύθυνος για την κατάσταση των ρούχων
και τη ακεραιότητα τους, εκείνος φοράει τα ρούχα και τα αξεσουάρ στο μοντέλο.
Όταν ολοκληρωθεί η φωτογράφιση, πρέπει να τα κρεμάσει, να τα σιδερώσει
και να τα επιστρέψει στα καταστήματα από όπου τα αγόρασε.
Όπως ο κομμωτής, έτσι και ο στυλίστας και η υπόλοιπη ομάδα είναι παρόντες σε όλη τη διάρκεια της φωτογράφισης.6
Φωτογράφος
Ο φωτογράφος είναι το μέλος της ομάδας το οποίο όχι μόνο μετατρέπει την ζωντανή εικόνα σε φωτογραφία
αλλά και συντονίζει ολόκληρη την ομάδα.
Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.
Ο πρωταρχικός ρόλος του φωτογράφου σε μία Fashion Editorial φωτογράφιση είναι να παρέχει ένα καλά εξοπλισμένο στούντιο.
Τι σημαίνει αυτο;
Σημαίνει μεγάλος χώρος, ώστε να μπορούν ο κομμωτής και ο στυλίστας να κάνουν την δουλειά τους χωρίς εμπόδια
και δυσκολίες, όπως να υπάρχει καμαρίνι και boudoir.
Επιπλέον, κατάλληλος εξοπλισμός, φωτογραφική μηχανή, φώτα, μικρόφωνα, backround, υπολογιστή
και οτιδήποτε είναι απαραίτητο για ένα αψεγάδιαστο αποτέλεσμα.
Εφόσον, λοιπόν, υπάρχουν τα παραπάνω επόμενος ρόλος του φωτογράφου είναι να δημιουργήσει ένα όμορφο
και χαλαρό κλίμα, τόσο για τον ίδιο όσο και για το μοντέλο και τους υπόλοιπους της ομάδας.
Αφού έχει γίνει μελέτη και έρευνα για το concept της Editorial φωτογράφισης από τον ίδιο,
πρέπει να καθοδηγήσει το μοντέλο το πως να ποζάρει με τα ρούχα και τα αξεσουάρ που φοράει
και πως να αναδείξει το χτένισμα.
Επίσης, οφείλει να απευθυνθεί σε κομμωτή και στυλίστα εάν κάτι δεν είναι όπως πρέπει στη κάμερα,
προκειμένου να βγει σωστό αποτέλεσμα.
Τέλος, αφού έχει βοηθήσει το μοντέλο και έχει δημιουργήσει ένα ευχάριστο κλίμα συνεργασίας,
είναι να προσπαθήσει να βγάλει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα μέσα απο τη κάμερα,
με τις δεξιότητες, τις γνώσεις και την αισθητική του.
«Διάλεξε το επάγγελμα που σου αρέσει,για να μην χρειαστείς να δουλέψεις ούτε μια μέρα»
Και ολοκληρώνω με αυτό το απόφθευγμα για να μοιραστώ το πόσο ευλογημένη αισθάνομαι που καθημερινά εξελίσσω τις γνώσεις μου μέσα από το καλλιτεχνικό επάγγελμα που ακολουθώ.
Ελπίζω μέσα από την εμπειρία μου να βοήθησα να βρείτε και εσείς την έμπνευσή σας και να έχετε μία εικόνα για μία Fashion Editorial φωτογράφιση.
Φιλιά πολλά,
Sissy Visvardi
…